Menu
RSS

РОСЛИННИЦТВО » ФРУКТИ, ЯГОДИ

Виробництво сухофруктів: передумови та персективи розвитку сухофруктового бізнесу в Україні. - Сухофрукти на українському ринку

  • Автор: Юлія Супрунова
  • Перегляди: 4760

Імпортні сухофрукти:

  • Курага – 165-185 грн/кг
  • Фініки – 40-60 грн/кг
  • Інжир сушений – 110-190 грн/кг
  • Ізюм в залежності від сорту – 50-120 грн/кг
  • Ізюм фасований – 12-20 гривень за 100 грамів
  • Банани сушені (чіпси та цілі) – 150-180 грн/кг
  • Банани фасовані, чіпси – 38 грн за 250 грамів
  • Банани фасовані сушені цілі – 18 грн за 100 гр., 37 грн – за 200 гр.

Зауважимо, що вартість імпортних сухофруктів напряму прив’язана до курсу долару, і ще з початку 2016 року спеціалісти прогнозували підйом цін на ці види продуктів, який стане істотно помітним наприкінці року – в осінньо-зимовий період, по закінченню сезону свіжих ягід та фруктів. 

Вітчизняні сухофрукти:

Яблучні чіпси, Україна. Ціна у роздріб пачки 100 г - 46,50 грн. 
  • Чорнослив без кісточки – 80-190 грн/кг
  • Чорнослив фасований – 17-25 грн/100 грамів
  • Яблука сушені – 15-40 грн/кг
  • Яблочні чіпси – 30 грн за 100 грамів
  • Лісові ягоди, суміш – 50 грн/кг
  • Журавлина сушена – 125 грн/кг
  • Сухофрукти, суміш-компот – 14-30 грн/кг
  • Вишня сушена з кісточкою – 60-78 грн/кг
  • Вишня сушено-в’ялена без кісточки – 150-170 грн/кг
  • Вишня сушена без кісточки фасована – 22-35 грн за 100 грамів.

ДИВІТЬСЯ: Ціни на оптових ринках України

Як бачимо теоретично асортимент сухофруктів українського виробництва є досить широким і не дуже поступається у різноманітності екзотичному продукту. Ціна на багато видів вітчизняних сушених фруктів є достатньо високою, щоб зацікавити вітчизняного виробника, і водночас достатньо низькою, щоб зацікавити українського споживача.

Сушильний апарат «Садочок» виробництва «Технопром-Продукт»

Іван Мельник, співвласник ТОВ «Компанія Технопром-Продукт» (Вінниця): «Потенційна ємність українського ринку сухофруктів — 150-200 тис.т на $ 2,5-5 млрд. Зараз середньостатистична норма споживання сухофруктів — 3,8 кг на людину на рік. Для порівняння: у США цей показник становить 4,5 кг, в Норвегії — 5 кг, у Швеції — 6,4 кг. Не слід забувати і те, що природні багатства цілком дозволяють Україні претендувати і на роль експортера сухофруктів, тим більше що інтерес до української продукції з боку зарубіжних покупців є».

Читайте також: Чи прибуткова справа – грибний бізнес?

Виробництво сухофруктів, як ідея для малого бізнесу

Сушені шматочки яблук, абрикосів чи груш вітчизняного виробництва у яскравій упаковці на полицях українських супермаркетів поруч з насінням та сухариками – це швидше картина завтрашнього дня. Цілком реалістичного, але завтрашнього.

Асотримент сухофруктів для європейського споживача

Проте українські сушені фрукти навіть без красивої упаковки вже сьогодні затребувані у багатьох сферах. По-перше, сухофрукти активно використовуються у хлібопекарському виробництві. У кожному регіоні зараз активно відкриваються і працюють багато міні-пекарень, які б радо розширили свій асортимент за рахунок використання сухофруктів у своїх виробах в якості начинки для пиріжків, пирогів, рулетів тощо. По-друге сухофрукти, як сировина для виготовлення напою – традиційного українського узвару – може зацікавити дитячі садочки, школи, лікарні, санаторії, великі заклади харчування, адже при нинішньому курсі долару компот із сухофруктів – найдешевший варіант страви «на третє» – прекрасна альтернатива імпортним чаю та какао. Третій напрямок, де могли б активно використовуватись вітчизняні сухофрукти – це кондитерське виробництво.

І тут знову ж таки потенційними споживачами можуть стати міні-кондитерські, які активно відкриваються у кожному місті. В першу чергу, мова йде звичайно про чорнослив. Та й не варто скидати з рахунку звичайні колгоспні ринки, на яких «сушку» зараз продають в основному бабусі «на баночки» й «на стаканчики», і тому поява на ринках сухофруктів у найпримітивнішій упаковці, зважених і захищених від бруду та пилу, обов’язково приверне увагу споживачів.

Рулет із сухофруктовою начинкою

Все вказує на те, що малі виробники сухофруктів, які зможуть виробляти продукцію лише у невеликих об’ємах, завжди здатні знайти шляхи реалізації своєї продукції навіть у межах свого міста чи району.Сировини для вироблення сухофруктів у кожному регіоні більш, ніж достатньо.Щоб запустити мале виробництво сухофруктів, не треба багато складного обладнання – тільки  сушильне.  До персоналу теж немає особливих вимог – необхідно буде перебирати, мити, нарізати фрукти, що не потребує певної кваліфікації. Щодо фасування – це вже на власний розсуд: фасована продукція продається дорожче, але й лінія з фасовки – це додаткове капіталовкладення. Все вказує на те, що виробництво сухофруктів – це ідея, яка підходить для малого або сімейного бізнесу: може досить швидко окупитися, навіть у перший сезон, можна обійтися мінімальним стартовим капіталом і власними силами та отримувати стабільний прибуток.

Радимо: Як працюють і заробляють успішні козині ферми в Україні

 ІСТОРІЯ УСПІХУ

Цікавою є історія створення підприємства з вироблення сухофруктів, що реалізує продукцію на українському ринку під торговою маркою «Sergio». Її власниця – Олена Большакова - колишній фінансовий директор холдингу «МедіаІнвестГрупп» з народженням дитини на власному досвіді відчула дефіцит якісних сухофруктів і тому вирішила частково заповнити цю нішу, організувавши власний бізнес з виробництва сушених фруктів. За два роки їй вдалося вийти на рентабельність 30 %.

Зареєструвавши підприємство у січні 2010 року, пані Большакова взяла кредит у 150тис.долларів, які витратила на дві інфрачервоних сушки, машини для нарізки, фасування і упаковки продуктів,та на закупівлю першої порції сировини. За перший рік компанія висушила до 15 тфруктів, отримавши на виході 1,5 тонни сухофруктів. У наступному році компанія Sergio збільшила виробництво вдвічі - висушила 38 т і отримала 3,8 т готового продукту.

Олена Большакова, колишній фіндиректор, створила сухофруктовий бізнес

Технологію виробництва Большакова опановувала самостійно - вивчала літературу, відвідувала виставки. Зараз в залежності від сезону число співробітників її фірми коливається від 10 до 15 осіб. За процес сушіння відповідає технолог, інші працівники готують сировину для виробництва.

Ціни на сухофрукти ТМ Sergio стартують з 15 грн. за 150 г чорноплідної горобини і доходять до 50 грн. за 80 г чорниці. Конкурувати з імпортними сухофруктами вдається за рахунок більш високої якості і екологічності: у процесі виробництва не застосовується хімічна обробка, навіть не використовується лимонна кислота, яку зазвичай додають, щоб яблука не темніли.

Найбільшою складністю, на думку Олени Большакової, виявилося те, що покупці не вірять тому, що написано на етикетці, що їм пропонують дійсно натуральну продукцію. Такі ж недовірливі співробітники працюють в мережах супермаркетів. Та це не зупиняє власницю Sergio, зараз вона збирається розширити виробництво - купити обладнання і перейти на конвеєрну сушку.